Pilates

A pilates olyan mozgásforma, amely hatalmas népszerűségnek örvend, többek között azért, mert minden korosztály számára ajánlott. A gyakorlatok lényege a finom, lassú, pontos mozgás, amely könnyen elvégezhető, nem megerőltető. A pilates stresszkezelésre is kiváló, a relaxációs gyakorlatok segítik az ellazulást. A mozgás eredménye már 10-20 alkalom után látható. A test átalakul, formásabb lesz.

A gyakorlatok célja

A pilates gyakorlatok fő célja, hogy a test és a lélek összehangoltan dolgozzon. Mozgás közben szem előtt tartjuk a koncentrációt, az irányítást, a központosítást, az áramlást, az ütemet, és a pontosságot. Fontos, hogy óráról órára fejlődj bennük.

A gyakorlatokat kellő figyelemmel kell végezni, összehangolva a légzéssel. Minden mozgásnak a test erőközpontjából (a hát-alhasi rész) kell kiindulnia, a gyakorlatoknak külön üteme, lüktetése van. Végrehajtásuk közben lassú, egyenletes mozgást végzünk.

Ülőmunkát végző, vagy sérülésből felépülő embereknek, kismamáknak és férfiaknak is szeretettel ajánlom ezt a mozgásformát.

Hogyan kell végezni a pilatest?

A gyakorlatokat legtöbbször a földön, egy matracon vagy egy törölközőn végezzük, kényelmes öltözetben, általában cipő nélkül. Ha tükör előtt mozgunk, a látható hibákat könnyebben kijavíthatjuk, és rendszeresen ellenőrizhetjük magunkat.

Fontos számomra, hogy ne érezd magad kellemetlenül mozgás közben, a gyakorlatok összeállításakor figyelembe veszem a különböző tüneteket és problémákat (pl. szétnyílt hasizom, vagy más altesti tünet). Választhatod az egyéni vagy a csoportos pilates órákat, attól függően, melyiket találod komfortosabbnak.

Hogyan hódította meg a világot a pilates?

A pilates Joseph Pilates nevéhez köthető, aki gyermekkora óta súlyos ízületi panaszokkal és asztmával küzdött, ennek ellenére egész életében aktívan sportolt. A módszer kidolgozását a Man-szigeten kezdte meg. Az első stúdióját New Yorkban nyitotta meg, ahol táncosoknak tartott órát. Ők azt tapasztalták, hogy a testük sokkal ruganyosabb lett, és ez erőnlétük is sokkal jobb lett.